Litteraturvetenskap vs. Juridik

Alltså nästa gång jag hör en littvetstudent beklaga sig över hur mycket hon eller han har att plugga så kommer jag att gå mental. Seriöst, ni får sitta och läsa romaner om vardagarna! Ni får sitta och analysera poesi! Ni behöver inte kunna Inkomstkattelagen som ett jävla rinnande vatten, liksom. Vet ni hur tråkigt det är med skatterätt? Vet ni det? Hur man som littvetstudent har mage att sitta och beklaga sig över att behöva läsa några gamla greker, det övergår mitt förstånd.     

Visst, man gör sina val och jag har gjort mina, men jag går inte med på att det skulle vara lika jobbigt att plugga litteraturvetenskap som att plugga juridik. Never ever.

Hälsningar från den avundsjuka juridikstudenten.

Till vänster: Krig och Fred 1-3. Till höger: Inkomstskatt 1-2, Internationell Skatterätt samt Skattelagstiftning.

Lämna en kommentar

Under eljest

Lämna en kommentar